sobota, 8 listopada 2014

Bananowe babeczki z kawałkami czekolady


Małe bananowe conieco na poprawę humoru, a zwłaszcza o tej porze roku? :) Pyszne, moje ulubione muffinki z kawałkami czekolady, które zrobiłam z moją ciocią jeszcze na wakacjach w Danii. Stare zdjęcia, ale muszę je dodać :*

Składniki (12 szt.):
• 1 duży banan, lub 2 małe,
• mleczna lub gorzka czekolada,
• szklanka mleka,
• 1 jajko,
• 1/4 szklanki roztopionego masła,
• pół szklanki cukru,
• 2 szklanki mąki,
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Na polewę czekoladową:
• 125 g masła lub margaryny,
• 1/2 szklanki cukru pudru,
• 3-4 łyżki kakao,
• 3-4 łyżki mleka,
Dodatkowo:
• posypka,
• pokrojone w kosteczkę banany

Sposób przygotowania:
1. Blenderem rozgnieść banana, aż do powstania płynnej masy.
2. Posiekać mleczną lub gorzką czekoladę na drobne kosteczki. Ja użyłam czekolady w paseczkach do kanapek, które nie są dostępne w Polsce. Z nią również wypiek był smakowity :D Wsypać czekoladę do płynnej, bananowej masy.
3. Do miski z masą wlewamy mleko i mieszamy. Można zwykłą drewnianą łyżką. Wbijamy jedno jajko. 
4. Dosypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie mieszamy. Ważne jest to, aby nie powstały grudki. Można mąkę wsypywać na raty. Dolewamy rozpuszczone schłodzone masło, cukier. (można dodać, jak ktoś jest fanem czekolady dwie łyżeczki gorzkiego kakao, przesiane przez sito) 
5. Napełniamy po równo foremki powstałą masą. Wkładamy do nagrzanego piekarnika w 190 st. przez 15 minut. Babeczki po wyjęciu powinny być miękkie i sprężyste.
6. Aby zrobić polewę czekoladową najpierw rozpuszczamy w rondelku masło lub masło roślinne, dodajemy cukier puder (lepiej sprawdza się niż cukier), a gdy już cukier puder się rozpuści (aby sobie ułatwić to zadanie, dodajemy mleko), to zdejmujemy z ognia, dodajemy kakao i mieszamy. Po przestudzeniu polewa jest gotowa. Lejemy po babeczkach układając banany i sypiąc posypką. 

Robiłam babeczki dwa razy, tak mi smakowały :), ale w Danii i w Polsce wyglądały nieco inaczej, ze względu na inny rodzaj mąki. Megaa pyszne :D


                                          



Nie można im się oprzeć :) Myślę, że jeszcze kiedyś je zrobię, ale już jutro (ew. pojutrze) dodaj podwójnie czekoladowe ciasto obklejone czekoladkami :D

31 komentarzy:

  1. świetnie wyglądają, mamy nadzieję, że również tak smakują, bo chyba je zrobimy :D
    http://julka-paulinaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają tak przepysznie ! Muszę wypróbować :)
    http://wobiektywiezycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniaam, aż bym zjadła! :3

    Zapraszam :
    http://opinie-telefonow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm pysznosci! :) dzisiaj się za to zabieram, akurat mam wszystko co potrzeba :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejne które wyglądają przepysznie :P Aż ślinka mi cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na nie patrzę to aż mi ślinka cieknie. Ogólnie fajny blog :) Obserwuję i jednocześnie zapraszam do siebie :)

    recenzje-ksiazek-dla-mlodziezy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. MMMm ale mi zrobiłaś smaka !!!
    http://youwinoryoudie66.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają wyśmienicie! :)
    Obserwuję.
    cherry-pisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pyszny przepis, będzie trzeba kiedyś spróbować, bo aż apetytu nabrałam :3
    ✖ http://myborussiamydreamandlove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnne! Zamierzam skorzystać z Twojego przepisu i zrobić własne banannowe babeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko, ale głodna się zrobiłam przez te zdjęcia! :D Jak to dobrze, że jutro mam wolne, od razu przepis wypróbuję :) Wyglądają przepięknie, mam nadzieję, że są równie smaczne! Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :D

    ................................
    Gorąco zapraszam na mojego bloga o muzyce: http://poetyckie-przemyslenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za takie miłe słowa :* Wzajemnie za ten miły wieczór :D
      Może wklej zdjęcie twoich babeczek ♥

      Usuń
  12. Bardzo ciekawy blog , świetny nagłówek. ;)
    Pozdrawiam , Kajal z zapytaj.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny blog! Aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają apetycznie ^^ Może komuś pokarzę ten i kilka innych przepisów z Twojego bloga i na mówię żeby takie ze mną zrobił/a :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda świetnie !
    Zapraszam do mnie :)
    http://wer-pozeraczkaksiazek.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  16. Skwarki do babeczek jednakże i tak spróbuję , ale skwarki nie pasują pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że pozdrawiasz... odwzajemniam, jednak nie wiem o co chodzi ze skwarkami :)

      Usuń
    2. Nie udawaj , że nie wiesz rozmawialiśmy już na ten temat. Ale bardzo dziękuję , że odpowiedziałaś mi na komentarz. Mam nadzieje , że moje rady będą brane pod uwagę.

      Usuń
  17. Wyglądają bardzo smacznie, ale trochę za dużo zdjęć tego samego nieprawdaż? I tak jestem zadowolona, że w ogóle ktoś się wziął i zrobił własne zdjęcia. Do postu się nie przyczepię, bo i nie wiem czego. Jednakowoż wygląd bloga trzeba zmienić, jak najszybciej. Błagam! Przez to twój blog wygląda amatorsko i to potrafi odstraszyć ludzi. Możesz wejść na stronę szablonownica.blogspot.com i tam sobie coś znaleźć, ja też korzystam z tej stronki, więc polecam. A właśnie, przy okazji zapraszam na swego bloga z opowiadaniami sennikmysz.blogspot.com i pozdrawiam serdecznie. Miłego dnia życzę ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydają się być smaczne choć nie przepadam za bananami, może spróbuję zrobić :) ładny szablonik ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Możesz zastąpić banany, np. jabłkami, albo pominąć ten krok :D

      Usuń
  19. Bardzo pyszny blog :)
    Wpadnę jeszcze kiedyś
    http://cieszymordkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Zacznę od samej treści. Babeczki wyglądają naprawdę smakowicie! Robiłam kiedyś podobne, były pyszne, ale nie dodawalam czekolady. Sądzę, że z jej dodatkiem będą jeszcze lepsze! Zdjęcia są super, piękne. Dobrze, profesjonalnie wykonane.
    Tak, jak jedna z osób przede mną wspomniała-tło źle komponuje się z całym blogiem. Nadaje mu amatorski charakter.
    mimo wszystko blog jest super
    Pozdrawiam
    ~Muff~

    OdpowiedzUsuń
  21. Babeczki wyglądają świetnie, aż mam na nie ochotę! :) Wygląda na to, że w końcu znalazłam jakiś świetny przepis na babeczki. Muszę jakieś upiec na urodziny mamy :P
    Świetny blog!
    PS. Wpadnij do mnie

    OdpowiedzUsuń
  22. Babeczki muszą być pyszne. Zrobie je kiedyś. ;)
    I czekam na to czekoladowe ciasto, bo uwielbiam czekoladę i czekoladowe ciasta. Jak pojawi się już przepis to daj mi znać. :)

    Co sądzisz o moim blogu?
    hollyandholly1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Jejku az zachcialo mi sie babeczek :)

    http://kasia-kate1.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń