poniedziałek, 10 listopada 2014

Ciasto podwójnie czekoladowe z drażami



Ciasto podwójnie czekoladowe, składające się z dwóch blatów czekoladowych: ciemnego i jasnego, przełożone warstwą słodkiego kremu waniliowego. Z lekką kawową nutą. Ozdobione lasem draży. Ciasto robiłam z moją koleżanką, co sprawia wielką przyjemność podczas dekorowania ciasta. :)

Składniki na ciasto czekoladowe ciemne:

  • 50 g gorzkiej czekolady,
  • 50 g masła,
  • 50 g cukru,
  • 2 duże jajka,
  • 50 g mąki pszenne,
  • parę kropel aromatu waniliowego,
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1. W garnuszku roztopić masło, dodać posiekaną czekoladę, wymieszać do jej rozpuszczenia. Odstawić do lekkiego przestudzenia.
2. W misie miksera ubić jajka (w całości) z cukrem, na gęstą, jasną i puszystą pianę. Wlewać strużką czekoladę z masłem, następnie ekstrakt, cały czas miksując. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać.
3. Gotowe ciasto przelać do okrągłej formy o średnicy 20 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. 
4. Piec w temperaturze 175ºC przez około 25 minut, lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.

Składniki na ciasto czekoladowe jasne:
  • 50 g białej czekolady
  • 50 g masła,
  • 50 g cukru,
  • 2 duże jajka,
  • 50 g mąki pszennej,
  • parę kropel aromatu waniliowego,
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1. W garnuszku roztopić masło, dodać posiekaną czekoladę, wymieszać do jej rozpuszczenia. Odstawić do lekkiego przestudzenia.
2. W misie miksera ubić jajka (w całości) z cukrem, na gęstą, jasną i puszystą pianę. Wlewać strużką czekoladę z masłem, następnie ekstrakt, cały czas miksując. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać.
3. Gotowe ciasto przelać do okrągłej formy o średnicy 20 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. 
4. Piec w temperaturze 175ºC przez około 25 minut, lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.

Składniki na krem waniliowy z kawą:
  • 50 g masła,
  • parę kropel aromatu waniliowego,
  • 60 g cukru pudru,
  • 1-2 łyżki zimnej, mocnej kawy (najlepiej zbożowej) 
1. Do dużej miski wkładamy masło i aromat waniliowy, po czym miksujemy składniki na jasną, lekką masę. 
2. Stopniowo wsypujemy cukier. Dłuższe miksowanie oznacza bardziej puszysty krem. Dolewamy kawę. 

Dodatkowo:

  •   ok. 4 opakowania draży (ok. 70 g każde opakowanie)

Wykonanie

Na dole ułożyć ciemny blat, posmarować warstwą kremu waniliowego. Przykryć jasnym blatem. Wierzch posmarować kremem. Ozdobić drażami białymi i czarnymi np, w paski przyklejając je do kremu jeden obok drugiego.

Schłodzić.

Smacznego :D




17 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda przepysznie na pewno spróbuje je zrobić pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie smakowite, super przepis !
    http://poetyckie-przemyslenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda przepysznie, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam, Kamil7715.
    lordsofthegaming.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda przepysznie i naprawdę ciekawy pomysł. Weź tu pokaż coś osobie, która nie lubi czekolady, czyli mnie.xd Cała reszta jednak lubi, a niedługo urodziny mojej przyjaciółki, więc może podsunę jej podobny pomysł? :3
    Wow, serio masz trzynaście lat i tak umiesz opisyać tego typu rzeczy? Wow.xd PS Jesteś moją rocznikową koleżanką, chyba, że zapomniałaś opisu w gadżetach zmienić. :)
    __________________________
    cordragon.blogspot.com
    Zapraszam do siebie. :3 ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS Ile najlepiej schłodzić na końcu, bo nie podałaś?

      Usuń
    2. Nie trzeba na długo, wystarczy godzina :) Ja wsadziłam na tak dwie :D
      Dziękuję za takie słowa ♥

      Usuń
    3. i tak mam tyle lat... to super, że z tego samego rocznika ;D

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie :D

    threecatsproject.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam :D Zrobiłam się głodna :D
    Może coś wykorzystam ;)
    kolorowywia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm ale tu pysznie. Coś czuję, że będę tutaj zaglądała częściej. Będę idealną kobietą i wzorową kuchareczką ;) A co mi tam :d
    Pozwolę sobie na mały spamik :) Zapraszam serdecznie na mój blog. Co prawda dopiero zaczynam, ale już się zadomowiłam. http://cieszymordkaa.blogspot.com/ oczywiście zachęcam do czytania, komentowania, obserwowania, lajkowania (fb) oraz polecania znajomym :)
    + dodałam Twój blog do czytanych, dzięki czemu będę zawsze poinformowana co ciekawego dziś przyrządzamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm ciasto wygląda przepysznie! Koniecznie będę musiała spróbować tego przepisu.
    Bardzo fajny, smakowity blog :D
    Obserwuję i zapraszam do siebie http://follow-happiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Musi być przepyszne! Napewno spróbuje twojego przepisu !

    http://malyswiatpodrozy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Musi być mega dobre :P Narobiłaś mi takiej ochoty na to ciasto, lub inne słodycze, że nie wiem.
    Blog bardzo smaczny i przepiękne zdjęcia ciastek.
    Wygląd bloga też niczego sobie :)
    http://m-y-guardian-angel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam :3 Muszę takie zrobić! :)


    PS. Nowy rozdział - zapraszam :)

    http://zaprzysiezeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smaczne naprawdę. Zachwycam się twoim blogiem i będę cały czas się zachwycała.

    OdpowiedzUsuń