sobota, 15 listopada 2014

Szyszki z ryżu preparowanego

Dzisiaj przepis na pyszne szyszki z ryżu preparowanego. Słodkie, rozpływające się w ustach. Następnym razem zrobię podwójną porcję, bo aż szkoda się robi podczas jedzenia ostatniej ;) ,,Nie da się jeść ciastka i mieć ciastka, mówi przysłowie. Chyba, że upieczecie duuuużo ciasteczek, na zapas, do podjadania..."- Daria Nowak. :D
Szyszki znalazłam na Moich wypiekach i polecam :)
Szyszki - ryż preparowany z masą kajmakową
/powinno wyjść ok. 30 sztuk, mi wyszło ok. 33 ;)/

  • 400 g masy kajmakowej z puszki (ja użyłam krówkowej)
  • 90 g ryżu preparowanego 
  • 50 g białej czekolady 
  • 50 g mlecznej czekolady

1.  Masę kajmakową z puszki, po równo rozdzielić do dwóch rondelków. Dodać połamaną mleczną czekoladę do jednego i białą do drugiego. Mieszać do rozpuszczenia czekolad na małym ogniu. 
2. Do dwóch misek wlać przygotowane masy. Dosypać ryż preparowany, po 45g do każdej miski. 
3. Zmoczyć dłonie wodą. Formułować szyszki, lub kulki jak ja to zrobiłam. Jeśli masa będzie sprawiała trudności w formowaniu można na krótką chwilę miseczkę umieścić w lodówce, do czasu gdy czekolada zgęstnieje. Układać na talerzu i wsadzić do lodówki do lodówki, do zastygnięcia. Aby szyszki były w pełni dobre, najlepiej wsadzić na całą noc do lodówki. 
Smacznego :)


 

21 komentarzy:

  1. Zawsze jak odwiedzam takie blogi, to aż ślinka cieknie :)
    Na twoim jestem już nie pierwszy raz, a każdy kolejny post działa na mnie tak samo...
    "Daj mi coś tak pysznego, jak na tym zdjęciu!"- domaga się mój mózg i żołądek...
    Widzę, że te szyszki nie wymagają jakiś szczególnych umiejętności i wysiłku, więc zapewne niedługo spełnię życzenie mojego brzuszka :)
    Pozdrawiam!

    reallylovediy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze takie pytanie - gdzie kupiłaś te cudne papilotki? Nie widziałam nigdzie jeszcze takich małych.... No chyba,że w Ferrero Rocher :D

      Usuń
    2. Tak pozbierałam z Ferrero Rocher :)
      dziękuję, za te miłe słowa ♥
      Racja robi się łatwo i szybko ;d

      Usuń
  2. Super, zrobisz kiedyś łabędzia albo krokodyla z galaretek i ciasta??
    Pozdrawiam
    kira-owczarek-niemiecki.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham je! zawsze jak mi się przypomni, lecę po ryż i krówki i sobie z bratem lepimy :D
    najlepsze! ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpyszniejszy blog EVER. zawsze gdy tu wpadam jestem mega głodna (obiadek własnie szamam) xd
    Na szczęście nie umiem totalnie gotować, więc nie będę grubasem (jeszcze większym ) :D
    http://cieszymordkaa.blogspot.com/ zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego bloga :) Sam nagłówek od razu zachęca do przeczytania (no i oczywiście zjedzenia czegoś słodkiego :P). Przepis bardzo ciekawy i nie wydaje się być trudny, dlatego niedługo z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój blog wygląda smacznie. Kiedyś skosztuje. Też robiłam szyszki są smaczne naprawdę smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie ;D Muszę namówić mamę XD

    http://krystixblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam, są przepyszne:)
    https://www.youtube.com/user/GamesWithVicky

    OdpowiedzUsuń
  10. Nareszcie jakiś ciekawy blog kulinarny. Boże uwielbiam eksperymentować w kuchni choć przyznam, ze słodkości nie zawsze mi wychodzą :( Dlatego twój blog będzie dla mnie jak znalazł.

    Jeśli masz chwilkę i lubisz czytać opowiadania, zapraszam cię do siebie, będzie mi miło jeśli zaglądniesz, a jeszcze bardziej jeśli zostawisz po sobie ślad. Pozdrawiam serdecznie
    http://nim-ci-zaufam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy przepis, akurat to, choć piekielnie słodkie, kocham nad życie,. :3
    Przepraszam za spam, ale chciałam cię poinformować, że dodałam nowy rozdział:
    cordragon.blogspot.com :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku, wyglądają przepysznie ♥ !
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Omomomomo :D
    Uwielbiam to :)

    mlwdragon.blogspot.com
    darykhyrezis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ♡ wyglądają tak pysznie! chyba spróbuję je przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam już kiedyś takie, ale jak na moje (nie)szczęście nie udało mi się - korzystałam z trochę innego przepisu :P Wypróbuję z tym ;)
    http://zaprzysiezeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają przepysznie, muszę spróbować.
    Fajnie że weszłam na tego bloga, pewnie jeszcze nie raz to zrobię :D
    ~~~~
    zapraszam do mnie :3 → http://withgirlyperspective.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Pychota, chyba zrobię takie na bombonierkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. GRATULACJE!
    Zostałeś nominowany do Liebster Blog Award! W poście napisz czy przyjmujesz nominację.
    Jeśli napisałeś posta napisz mi to w komentarzu pod postem.
    http://lovixa.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award-lba.html

    OdpowiedzUsuń