wtorek, 4 listopada 2014

Czekoladowe muffinki w gruszkach z bananami

   

     Już nadeszła Jesień co oznacza jedno - gruszki. Te jesienne owoce są pyszne w wypiekach, zwłaszcza w czekoladzie :). Już poczułam tę porę roku dzięki tym czekoladowym cudeńkom z plastrami gruszek. 

 Składniki (na 14 szt., bądź 12 dużych)
• 2 szkl. mąki,
• 1/2 szkl. cukru,
• 2 łyżki kakao
• 1,5 łyżki proszku do pieczenia,
• 1/2 szkl. oleju,
• 1 szkl. mleka,
• 1 jajko,
• 1 gruszka, (ew. dwie)
• 1 dojrzały banan

Sposób przygotowania:
1. Mieszamy składniki zaczynając od suchych, aż po mokre. Można dodać posiekaną czekoladę (najlepiej gorzką). Wlewamy ciasto do foremek po równo. 
2. Myjemy gruszkę, można ją obrać, ale ja tego nie robiłam (może zdrowiej ;D ). Kroimy w plastry i wciskamy w każdą foremkę. Z bananem również to robimy (jednak go już obowiązkowo musimy obrać ;P )
3. Piec w temperaturze 180 st. przez ok. 25-30 min. Do tak zwanego suchego patyczka. 
Takich babeczek zwykle się nie ozdabia, bo są ładne same w sobie i co najważniejsze pyszne :). 



 

     Przez te babeczki jeszcze bardziej kocham gruszki :3 Smacznego!



a teraz może zmiana deseru? :o
Czy można zrobić ciasto w mikrofalówce?  
Oczywiście, że tak :). Kiedy nie masz w domu nic na słodko możesz zrobić ciasto czekoladowe w misce. Zawsze się udaje , jednak z tymi babeczkami tak nie ryzykujcie XD. 
CIASTO Z MIKROFALÓWKI ;_;
Składniki (cała miska):
• 3 łyżki mąki,
• 3 łyżki wody lub mleka,
• 3 niepełne łyżki kakao (ja użyłam słodkiego),
• 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
• 3 łyżki oleju
• 3 łyżki cukru
• 1 jajko
Sposób przygotowania:
1. Wymieszać w misce wszystkie składniki.
2. Wsadzić do mikrofalówki na trzy minuty w 1000W.
Na początku nie mogłam w to uwierzyć, że tak wyglądają proporcje składników, bo to przepis mojej siostry, ale kiedy je zrobiłam uwierzyłam ;). Ciasto wyszło pyszne.  
Smacznego!

34 komentarze:

  1. Jeju... I znowu mi smaka narobiłaś na takie pyszności ;; Kurde, niech ja tylko znajdę trochę czasu, a na pewno się wezmę za robienie tych babeczek! c; A w ogóle podziwiam Cię, chciałabym mieć taki talent do gotowania, ale cóż. :D
    Pozdrawiam!

    dum-spiro--spero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      No koniecznie musisz znaleźć czas :D

      Usuń
  2. Bardzo fajny przepis. Ja nigdy nie jadłam muffinek z bananami. Jedyne jakie potrafię upiec to są te tradycyjne z czekoladą :)
    Takie pytanie: Jak robiłaś te babeczki to posypywałaś banana odrobiną kwasku cytrynowego ?

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nic z kwaskami sztucznymi ;) ja nic w tym kierunku nie robiłam :D

      Usuń
  3. O mamusiu! Muffinki z bananami! Ciasto czekoladowe! Jak ja kocham pyszności tego typu! Po prostu nie ma nic lepszego, niż w mroźny jesienny wieczór zjeść coś tak pysznego! Mniam! Chyba zaraz zrobię to ciasto, bo mam ochotę na słodycze xD Kocham Twój blog! Wysłałam mojej siostrze ostatnio link do niego i teraz obiada się przepysznymi babeczkami!
    Zapraszam do mnie
    szepty-w-ciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? :D
      Dziękuję i cieszę się, że strona jest polecana innym :3

      Usuń
    2. Przyznam szczerze, że trochę nie wierzyłam w to ciasto, ale zrobiłam i mniam!

      Usuń
  4. Super przepis jeszcze nigdy nie jadłam babeczek z gruszkami , ale na pewno spróbuję wygląda apetycznie. Ciasto z mikrofali przed chwilą wyjęłam tak cudownie pachnie. :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje muffinki wyglądaja świetnie :) Ale mi ochoty narobiłaś :(
    Uwielbiam muffinki napewno tych spróbuje :)
    Tyle że mam mały problem bo nie posiadam mikrofali ale myśle ze w piekarniku bez problemu się zrobią :)
    Tylko dłuższy czas czekania na nie :)
    Świetny blog
    Obserwuje :)
    Czekam na następne przepisy na słodkości :)

    http://lalitax3.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, babeczki można a nawet trzeba zrobić w piekarniku, ale tam na dole dodałam jeszcze przepis na ciasto z mikrofalówki ;d

      Usuń
  6. Prowadzisz bardzo smacznego bloga ;)
    Uwielbiam jeść muffinki :) Jednak nie za bardzo lubię gruszki, ale za to uwielbiam jabłka
    i mam zamiar zrobić właśnie takie babeczki w najbliższym czasie według twojego przepisu, ale z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę wypróbować, bo brzmi i wygląda smakowicie. Tak jak Dosia też spróbuję z jabłkami, bo akurat mam na zbyciu.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://pokolorowacswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, uwielbiam muffinki ;)
    http://muffinowaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm bardzo fajne masz przepisy, z chęcią wypróbuję, bo uwielbiam muffinki i tego typu rzeczy *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny blog ! :)
    Powiem Ci, że kom za kom wg mnie jest nie uczciwe, bo wiesz mam takie wrażenie, że czasem ktoś napisze ten kom na "odwal się" tylko po to, by dostać go u siebie. Po za tym nie chcę nikogo zmuszać do komentarzy ;D Wiesz o co chodzi :**
    A ja przez ten blog stracę moje 48 kg, przytyję, bo mam ochotę wszystko zjeść, łącznie z Twoimi słowami :D i jeszcze moje ukochane gruszki... :P Biorę się za pieczenie :*
    martynaart1.blogspot.com
    Pozdrawiaaaaam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, mogę się z tobą zgodzić :D
      Dziękuję za te słowa! :)

      Usuń
  11. wygląda apetycznie, cudowny blog :)
    zapraszam http://zzyciawzietexd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają PRZEPYSZNIE! Na pewno wypróbuję :D http://fairytaledreamcloudeen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny szablon! A no i babeczki wyglądają niesamowicie!
    W ogóle super blog. :)) http://mangowe-niebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio jak robiłam babeczki to wyszły twarde jak kamień XD ale zaciekawiło mnie to ciasto z mikrofalówki. Chyba zaryzykuję ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, nie użyłaś jakiś potrzebnych składników :)

      Usuń
  15. Mega apetycznie wyglądają! :)
    Chyba sama spróbuję, w końcu teraz czeka nas dużo wolnego czasu ^^

    ✖ www.personalna-galaktyka-absurdu.blogspot.com/
    ✖ www.wlasnym-okiem-na-mode-korei.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają i na pewno smakuję przepysznie! Chętnie skorzystam z przepisu, bo narobiłaś mi smaku ;)

    http://berrible.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. ojej szkoda że nie mogę ich teraz wziąc i zjeść ;* mhmhmm... muszą byc pyszne wykorzystam u siebie! http://thesandie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. No jak mogłaś, narobiłaś mi tylko ochoty na babeczki :D
    Przepis zapisałem dla siostry, bo to ona jednak zajmuje się gotowaniem gdy mama nie może... xD

    mlwdragon.blogspot.com
    darykhyrezis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurcze a mi i tak się bardzo chce słodkiego!!! Muszę kiedyś zrobić Świetnie przydatny blog

    http://miloscwczasachapokalipsy44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm te Twoje wypieki wyglądają taak smakowicie. Aż żałuję, że ze mnie tak okropny kucharz. I leń. Nie wiem co bardziej wpływa na to, że nie robię takich rzeczy :)
    ✗ borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przepadam za gruszkami, za to czekolada przekonuje mnie do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Muffniki z gruszkami...brzmi ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń